Polski Facebook to 18 mln użytkowników. Instagram - 5 mln
Polski Facebook to 18 milionów użytkowników. Instagram - 5 milionów. W tej liczbie zawierają się Twoi klienci. Jak do nich dotrzeć?
Rzadko zdarza się, by określone zapotrzebowanie występowało w jednym tylko miejscu. Działanie każdej firmy jest odpowiedzią na konkretny popyt, a z racji liczebności populacji można powiedzieć, iż jeśli istnieje projekt to znaczy że istnieją też klienci, którzy są nim zainteresowani. GrowBig jest specjalistą w ich odnajdowaniu, ale to nie wyczerpuje tematu. Załóżmy, że w pierwszym tygodniu naszej współpracy z danym przedsiębiorstwem znajdziemy sto osób, które potrzebują jego usług, lub produktów. Osoby te podążą we wskazanym przez nasze działania kierunku, czyli wejdą na stronę internetową tej firmy. Co znajdą?
Przede wszystkim nie należy pozwolić, by widok wskazanego homepage'a zniechęcił potencjalnego klienta. Jeśli przyjęta wspólnie strategia działania w social media wywołała czyjeś zainteresowanie, wizyta na stronie internetowej współpracującej z nami firmy musi je podtrzymać, lub powiększyć. Konstrukcja zawartości witryny www typu „logo, dwa zdania o działalności, cennik i pusty blog” raczej odstrasza. To nic, że działalność firmy jest dla jej załogi czymś tak oczywistym, że mówi o niej jak najkrócej, by się nie znudzić – osoba „z zewnątrz” zainteresowana działalnością przedsiębiorstwa nie znudzi się nigdy. Mitem na przykład jest, że dana kampania marketingowa na Facebooku ogranicza się do określonej liczby postów w skali miesiąca. Podobnie błędnym przekonaniem jest przyjmowanie ograniczeń zdolności poznawczej i percepcji potencjalnych klientów oraz zgodne z nim ograniczanie prezentacji ofert, czy pisania na ich temat. Nie bez znaczenia są tu trendy w ewolucji cyberprzestrzeni. Kolejne aktualizacje algorytmów zarówno Google'a jak i social media mają na celu rozpoznawanie i wsparcie w prezentacjach treści dobrej jakości.
Zarówno szefostwo jak i obsada przedsiębiorstwa na ogół nie mają dystansu do swojej działalności, tym samym trudno im postawić się w miejscu osoby, która nie jest klientem i waha się, czy się nim stać. Tymczasem GrowBig tworzy strategie działań w oparciu o wiedzę na temat zachowań rynkowych i psychologii postrzegania. Te same dziedziny wiedzy są wykorzystywane przy konstrukcji algorytmów stojących za doborem treści w social media. Zawsze jesteśmy więc w stanie przedstawić takie propozycje marketingowe, które w odbiorze będą kontynuacją akcji przeprowadzanych na przykład na Facebooku. W zależności od potrzeby związanej z konkretnym profilem działalności firmy, czy projektu stawiamy na odpowiednią konstrukcję postów i kolejność prezentacji potrzebnych treści. Ponieważ wiemy jakie kompozycje, zestawienia i ujęcia tematów lubi Facebook, jest on dla nas doskonałym narzędziem targetowania. Używając przenośni, możemy powiedzieć że do naszych umiejętności należą „negocjacje z algorytmem” danej platformy społecznościowej. Analiza reakcji wybranego przez klienta forum networkingowego – statystyczna, jakościowa i treściowa – pozwala nam w stosunkowo krótkim czasie od rozpoczęcia umówionych akcji zoptymalizować przyjętą strategię, a tym samym zwiększyć nie tyle prawdopodobieństwo powodzenia kampanii co zasięg tego powodzenia.